Rozhodli jste se vyrazit na běžky…?

V Kořenově a okolí se nachází asi 60km upravovaných lyžařských běžeckých tras, které navazují na další upravované trasy – jedním směrem na Smědavu a Bedřichov a ve druhém směru na Krkonoše.

Pak si nenechte si ujít dva běžecké okruhy …

Přímo v Kořenově můžete nastoupit na okruh č. 1 v délce 13 km nebo okruh č. 2 v délce 7km.

Okolo Hvězdy – Okruh č. 1 – vnější 13 km

První okruh začíná na Vystrkově(asi 500m od hospody „Na Perličku“) a tady navazuje na trasu z Vysokého nad Jizerou. Pokračuje směrem k horním stanicím Paseckých vleků, kde dbejte zvýšené opatrnosti kvůli střetu se sjezdujícími lyžaři, poté směrem na Havírnu a po spojnici obou okruhů se po několika málo kilometrech dostanete do Kořenova k Vyhlídce (chata U Zvonku). Tady musíte vystoupat na vrch Hvězda (i tady je oblíbený výchozí bod k nástupu na trasu) a příjemným sjezdem směrem k Rejdicím se vrátíte na výchozí bod – Vystrkov.

Okolo Bílé skály – Okruh č. 2 – vnitřní 7 km

Vnitřní okruh začíná 100m od chaty Hvězda a pokračuje souběžně s vnějším okruhem na křižovatku nad Pašerákem, kde se dejte doleva a narazíte na spojnici obou okruhů. Poté pokračujte na další rozcestí (tady pozor – příjemný moment pro někoho, kdo si chce okruh o 2km zkrátit, když se dá rovně do kopce, ale zase je to do KOPCE!). Potom rovně pod Tetřeví boudu (tu už ale nehledejte, pracovníci Krnapu ji v roce 2012 zbourali), a dál si můžete udělat malý, asi kilometrový výlet doleva na Bílou skálu (v případě hezkého počasí rozhodně nevynechte, výhledy, které uvidíte, stojí za to), pak dále po stopě a jste zpět u chaty Hvězda.

… s nástupem do stopy přímo v Kořenově

Trasy vyznačené zelenými cedulemi jsou součástí vyznačených tras projektu „Krkonoše – lyžařský běžecký ráj“.

V lokalitě okolo Hvězdy a okolo Bílé skály jsou ještě vyznačeny červenými dřevěnými tabulkami místní turistické tratě v délce 3, 5 a 7km s výchozím bodem od křižovatky za restaurací Hvězda.