Tak dneska na JIZERSKOU MAGISTRÁLU …

Být v Jizerských Horách a neprojet se na upravovaných běžeckých tratích, po kterých každoročně vedou trasy závodů Jizerská padesátka a Nova Author Cup? Centrální část Jizerských hor má totiž charakter náhorní plošiny a ve výšce kolem 1000m zde vznikl jeden z nejkrásnějších běžeckých areálů v Čechách

…… Jizerská lyžařská magistrála.

Protože Jizerská magistrála je svým terénem nenáročný a rozlehlý lyžařský areál, který nabízí přes 100 km upravovaných běžeckých tratí, je to vhodné místo nejen pro zdatné a vytrvalé běžce, ale i

pro rodiny s dětmi či běžecké začátečníky.

Budete-li vyrážet z Chaty Jasan, bude pro vás nejlepší vyjet autem na parkoviště Jizerka – Mořina a vyrazit odtud. Samozřejmě ti zdatnější, kteří chtějí nechat auto odpočívat a spolehnout se na svou fyzičku, mohou do běžeckých tras nastoupit přímo v Kořenově, v Martinském údolí, což je pod Tesařovskou kaplí u Hotelu Příchovice. Jinak s dětmi doporučujeme vyjet určitě na zmíněné parkoviště a odtud vyrazit krásnou rovinkou na tzv. Promenádní cestu. Zde abyste udrželi výšku, je dobré odbočit vlevo a po jižním úbočí hory Jizery vyjet dlouhým táhlým stoupáním Na Knajpu. Tam je možnost krátkého odpočinku, kdy poté naberete směr na Smědavu, tentokrát cestou vedoucí po severní straně hory Jizery. Toto je velice frekventovaný a běžkaři oblíbený úsek, kdy ze Smědavy pak vyrazíte směrem ke kiosku, před nímž odbočíte vpravo na Promenádní cestu a zpět na Jizerku.

Pro ty zdatnější

je samozřejmě tento okruh nedostačující, kdy lze z Knajpy pokračovat nikoliv na Smědavu, ale na Rozmezí, kde se rozhodnete, zda okruh zdoláte zprava či zleva. Doprava okruh vede přes Krásnou Máří a Bílou Kuchyni a doleva přes Kristiánov, Novou louku a Hřebínek.

Jizerská magistrála má celkem pět větví základní trasy, kdy se nemusíte obávat, že byste se v neznámém terénu ztratili. Na každém významném rozcestí najdete přehledné orientační mapy s údaji o délce zbývající cesty k cíli a o možných dalších směrech. Celkem je na trase rozmístěno 27 mapových stojanů a 56 rozcestníků.

Občerstvení

nabízejí sezónní kiosky, které bývají otevřeny o víkendech po celou sezónu, a to na Hřebínku, na Promenádní cestě, Na Knajpě, dále pak restaurace na Nové Louce, Smědavě a Jizerce.